Tuesday, January 25, 2011

aku vs batman

cete nie berlaku 2 hari lepas..
wktu 2 aku tengah kusyuk layan lagu Cinta Pantai Merdeka 
(haha jiwang kan aku..????)
sedang asyik layan lagu jiwang sowang2 2 tiba2 da kehadiran yang xdipinta...
what that..??????

BATMAN...
haha mesti kowang xcaya kan..?
tapi tolong percayalah 2 memang sang BATMAN..
t'lihat jer dia tanpa segan silu aku terus cabut lari kluar bilik...
aku bukan apa kang xpasal2 basah plak aku..
haha lawak aja bah..
dengan pantas aku ambk nset mhalku kol fatin roomateku..
"Fatin blik lar,BATMAN msok blik",kataku dlm nada tkot...=)
(eh tkot ker aku..?ntah..aku bukan takut tapi geli geleman kot tgok muka n warna kulitnya 2..)
tpi y malangnya blum sempat Fatin blik wlupun batman 2 dh lari menyorok...
hihi tawu tkot...LOL..
tapi spenakot2 BATMAN 2 tkot agi aku..
sampy tido pun xtutup lampu..
huhu..
tepat jam 4.30pg Fatin kejutkan aku dengan muka y takut + comei..
"Izah BATMAN...",dgn mimik muka yang ketakutan..
(eh sejak bila namaku izah nie..?aduh xpham..)
hoho dengan aksi berani aku pun bgun berlawan ngn BATMAN..
semua ilmu pertahanan diri yang pernah aku pelajari aku gunakan 
termasok lah SILAT GAYUNG yang aku pelajari baru sehari terus xnk dh 2...hihi..
berbalik perlawanan tadi
setelah hampir 5-10 minit aku bertarung tenaga berlawan dengan sang BATMAN,
akhirnya dya mengaku kalah dan berambus dari bilik 2...
hahahaha..
tawu kau tkut...
akhirnya aku pun tido dengan perasaan bangga menyelibungi jiwa...=)
nahtinjahnya keesokkan harinya aku pergi kelas dalam keadaan sakit kepala xterkira..

tapi xpe aku tetap berpuas hati kerna berjaya mengalahkan sang BATMAN durjana 2...
apa pun sejak ary 2 bila aku sebut jer sal BATMAN muka Fatin secara automatiknyaakan berkerut 14..
hahahaha...
jgn tkut ye adik action kamen disini.huhuhu..

p/s:sebenarnya BATMAN 2 adalah seekor kelawar..
fatin y pandai2 panggilnya BATMAN..
huhu...
apa pun fatin tolang jgn mrah pas baca post nie k..
PEACE NO WAR..

Sunday, January 23, 2011

HAPUSKAN DIA..!!!!!


Rakan2 sekalian dimohon untuk: Buka komputer/laptop anda pada direktori C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10, cari gambar bernama J0285926 . Anda akan temukan gambar Lambang/bendera zionis Israel lengkap (persis dengan warna aslinya) dengan lilin (sarana ibadah mereka). HAPUSKAN ! Gambar tersebut ada disemua PC di seluruh dunia.SEBARKAN SEMAMPUNYA...

_tEmAn TaPi mEsRa_

aku punya teman..
teman sepermainan..
mana ada dia selalu ada aku..
dia amat manis dan juga baik hati..
dia selalu ada waktu untukku...


ummmmm...
namun aku bingung..
ketika dia bilang cinta..
dan dia juga katakan..
kau ingin jadi kekasihku..
cukuplah saja berteman denganku..
janganlah kau meminta lebih..
ku tak mungkin mencintaimu..
kita berteman saja..
teman tapi mesra..
aku memang suka pada dirimu..
namun aku ada yang punya..
lebih baik kita berteman..kita berteman saja..
teman tapi mesra..

aku punya teman..
teman sepermainan..
mana ada dia selalu ada aku..
namun aku bingung..
ketika dia bilang cinta..
dan dia juga katakan..
kau ingin jadi kekasihku..
cukuplah saja berteman denganku..
janganlah kau meminta lebih..
ku tak mungkin mencintaimu..
kita berteman saja..
teman tapi mesra..
aku memang suka pada dirimu..
namun aku ada yang punya..
lebih baik kita berteman..kita berteman saja..
teman tapi mesra..

cukuplah saja berteman denganku..
janganlah kau meminta lebih..
ku tak mungkin mencintaimu..
kita berteman saja..
teman tapi mesra..
aku memang suka pada dirimu..
namun aku ada yang punya..
lebih baik kita berteman..kita berteman saja..
teman tapi mesra.......

lagu nie ditujukan khas utk
 seorang teman yg kini berada di melaka...
(wah macam penyanyi kan..?hihhihihi)
apa pun maaf seribu kali maaf kupohon darimu..
moga kita menjadi  TEMAN TAPI MESRA 
buat selama2nya...
( ^ ___ ^ )

Saturday, January 22, 2011

LeLaKi dAn wAnItA

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh.
Manakala dosa gadis bujang di tanggung oleh bapanya.
Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa ank perempuan yg belum berkahwin dan dosa ank lelaki yg belum baligh.

Beratkan?

Hukum menjelaskan ank laki kena tanggungjwb ke atas ibunya
Dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya,
maka berdosa baginya terutama Anak laki yg tua,
manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat pada suaminya.

Isteri berbuat baik,Pahala dapat kepadanya,
kalau isteri buat benda tak baik,
mcm tak menutup aurat dgn sempurna,
Dosanya di tanggung oleh suami.
Beratkan??

Suami kena bg nafkah pada isteri, ni wajib tapi isteri tidak.
Tapi isteri boleh Bantu untk ringankan beban suami.
HARAM bagi suami bertanyakan pendapatan isteri,
Lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izinnya.

Banyak lagi laki, lebih-lebih lagi bila dah bergelar SUAMI.
Suami kena tanggung.
Kalau nk di bayangkan beratnya,
Dosa-dosa yg perlu ditanggung seperti gunung dan semut.

Sebab tu mengikut kajian,nyawa org perempuan lebih
Panjang dari laki. Laki mati cepat sebab dah tak larat nak tanggung dosa yg beratnya (sekadar pendapat sendiri )

Wanita..- Auratnya lebih susah dijaga berbanding laki.
- Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar dari rmh.
- Saksinya kurang berbanding laki.
- Perlu menghadapi ksusahan mgandung dan melahirkan ank.
- Wajib taat kpd suami tapi suami tak perlu taat kpdnya..cume suami la kena consider.
- Talak terletak di tgn suami
- Wanita kurg beribadah kerana masalah haid dan nifas yg tak ada pd laki.


PERNAHKAH KITA TGK SEBALIKNYA??

~Benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg tersorok dan selamat.
~Sudah pasti permata tidak akn dibiarkan bersepah-sepah bkn?
itulah bandingannya dgn seorg wanita.
~Wanita perlu taat kpd suami tetapi laki wajib taat kpd ibunya 3kali lebih utama daripada bapanya.
~Bukankan ibu adalah seorg wanita?
~Wanita menerima harta pusaka kurg dari laki,Tapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kpd suaminya,manakala laki perlu menggunakan harta pusaka ituuntk menyara anak-anak dan isteri.
~Wanita perlu bersusah-payah untk mengandung dan melahirkan anak,tapi setiap saat dia di doakan oleh segala haiwan,malaikat, dan seluruh mahluk ALLAH SWT di muka bumi dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil.
~Manakala dosanya di ampunkanOleh ALLAH SWT..
~Seorang wanita boleh masuk pintu syurga melalui mana-mana pintu syurga yg di sukainya cukup dgn empat syarat shj :

-Sembahyang lima waktu
-Puasa di bulan Ramadhan
-Mentaati suami
-Menjaga kehormatannya

~Seorang laki perlu pergi berjihad fisabilillah tapi wanita jika taat kpd suaminya serta menunaikan tanggungjawbnya kpd ALLAH SWT akanturut menerima pahala seperti pahala orang berperang Jihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaALLAH! Sayangnya ALLAH pada wanita..
Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang laki,tanpa wanita, laki tidak akn wujud di muka bumi ni..tanpa wanita kuat tidak wujud pemimpin yang berwibawa,tanpa wanita tidak wujud lelaki yg beriman..tapi,ingatlah wahai lelaki, wanita itu juga merupakan fitnah dunia..

Thursday, January 13, 2011

.:kesengalan e11:.

kesengalan terlampau,itulah yang mampu aku katakn pada budak2 e11 termasoklah aq..kalau orang lain free aja study tapi kami tak..main dan makan...ha itulah aktiviti kegemaran kami..tak kisah r main apa pun...janji main...kadang2 macam bukan mahasiswa pun ada...gila tak matang...perangai macam budak2...bising gila...xmacam budak2 klas lain pun..buktinya:
 

ha tengok r hasil kreativiti kami...huhu laptop apple...hasil karya ina and the geng khas untuk aku..xboleh dibeli dimana2..limited addition..hanya da 1 jer kat dalam dunia nie...huhuhu...xkisah r apa2 pun perangai dia orang termasuk aku, kami amat menyayangi 1 sama lain...harap kami akan bersama hingga sem terakhir...

Tuesday, January 11, 2011

apakah dosaku

hah tawu semalam aku hadiri 1 majlis yang xpernah aku pergi sebelum nie...MALAM PUISI RIONG Apakah Dosaku yang bertempat di Komplek Sukan UMP... 


waktu mula-mula aku tahu pasal nie tawu apa yang aku fikirkan...ahhh mesti amat amat amat membosankan...tapi semua itu meleset....punya r best...rugi pada sesiapa yang tak hadir..pada mulanya Ana Raffali (ala pemenang ajl 2)nk datang tapi xjadi atas sebab2 tertentu..tapi tak apa aku xkecewa sebab Ramlee Sarip datang..huhu siapa tak kenal papa rock kita...suka2...


bukan satu lagu yang dia sampaikan tapi 4...haha berbaloi walaupun pergi tanpa rela hati...selain dia ada gak penyanyi lain...aku pun dah lupa nama dia apa...huhu penyanyi yang berasal dari kuantan...bangga orang kuantan..huhu...pastu yang lagi gempak da r penyanyi yang baru nak naik buat persembahan dengan memakai t-shirt dan kain batik saja serta menyanyi secara spontan...aku selut r,dia betul2 sempoi..


tak ketinggalan juara imam muda dari utara,Asyraf pun ada...hemsem jugak dia walaupun malu2..selain mereka ada jugak artis dari singapura dan penulis2 puisi datang..sayangnya A.Samad Said tak datang...kalau tak lagi best..hah cerita punya cerita lupa pulak cete sal pengacara dia...tawu siapa..?


tadaaaaaa....Ferti Yahya...aduh comey betul r dia nie...rasa cam nak picit2 je pipi dia 2 taw...apa2 pun memang gempak gila r majlis semalam...berhibur2 jugak tapi mesej yang ingin disampaikan 2 memang masok...da r inputnya...harap tahun depan ada lagi...hihi

lupa plak beritahu sebenarnya tujuan Kempen ini diadakan ialah untuk menjadikan semua IPT di seluruh Malaysia sebagai tunjang dalam membantu mengatasi isu pembuangan bayi yang merupakan isu nasional. Isu ini memerlukan sokongan dari pelbagai pihak dan kerjasama masyarakat untuk memastikan isu pembuangan bayi ini dapat diatasi. 

so kepada semua mahasiswa dan mahasiswi ayuh kita sama2 membenteras gejala ini...

HIDUP MAHASISWA!!!
KAMI PRIHATIN!!!
KAMI ANTI PEMBUANGAN BAYI!!!

Friday, January 7, 2011

_gErMaN_

Hasyim        : Guten tag.Ich heifse Hasyim.Wei  heifsen sie?
Moon          : Mine name Maimunah.
Pa'e             : Ich heifse Faizah.
Topek         : Und ich heifse Taufik.
Shank         : Wer ist das?
Moon          : Das is Frau Zalia.

haha mesti kowg berkerut dahi kn baca dialog nie...ape kejadahnyer semua ini..?huhu kalu kowg nk tawu ini adalah dialog memperkenalkan diri lam bahasa German...spe kata German 2 susah...bez sgt bljr bhasanya tambah2 agi dpt cikgu y hensem...aduyai leh cair tgok cikgu 2...dh r muda agi lak 2...amboi gatai noh...huhu..apa2 pun aq suka sgt...1 pengalaman baru...xsbar asanya nk tgu mgu dpan...

Monday, January 3, 2011

mY rOoMaTe

smlm aq n bdak2 c13.301 keluar ke kuantan..ala pg mkn2...myb 2 last memori kami with k.nia....roomate aq y pling bergaya..d umpama kakak tumpangan pda aq,fatin n nurul...dya t'sgat ambk berat sal kami...bak kta owg dya mang sowg y caring r...aduh 2 sbb lar kami sygkn dya..tpi suma 2 akan berakhir pas nie...dya dh nk pgi meninggalkan kami...meninggalkn ump...wk2 pertama kali dya ckap nk kuar mang aq tol2 xpcya,aq xbleh tima kenyatan ini...tp nk wt cm na, dya memilih utk bekerja,so kami xdak hak nk halang..bt k.nia t dh keje 2 jgn lupakan kami taw...we will miss u so much...jga dri bk2...ha g 1 t kwen jgn lupa jemput adik2 nie...hehe...

p/s:k.nia,2lang mafkn sy kalu sepangjang kta bersama sy da wt slah n silap..terkasar bahasa or what ever lar..coe sgt..halalkn mkn mnum kmi suma..muah salam syg dari kami suma..

Saturday, January 1, 2011

apy new year..

apy new year suma....
moga thun nie lbih bk dri thun2 sebelumnyer....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...